سایت سخنان بزرگان : آموزش و پرورش از دیدگاه بزرگان گیتی

ملت از راه آزادي به تعليم و تربيت دست مي يابند، نه برعكس.((جرج برنارد شاو))

قبل از ازدواج شش نظريه درباره تربيت كودكان داشتم؛ حالا شش فرزند دارم، ولي داراي هيچ گونه نظريه اي نيستم.((لورد روچستر))

بزرگترین کارخانه نابودی توانمندیها ، آیین آموزشی نادرست است.((ارد بزرگ))

مردي را كه آماده آموختن است تعليم ندادن، انساني را به هدر دادن است، مردي را كه آماده آموختن نيست تعليم دادن، سخن به هدر دادن است، خردمند نه انسان را به هدر مي دهد و نه سخن را.((كنفوسيوس))

مي توان در ظرف دو سال يك كارخانه ذوب آهن ساخت، ولي براي تربيت يك مدير براي اين صنعت بايد بيست سال وقت صرف كرد. ((جواهر لعل نهرو ))

مهد پرورش خرد، آغوش عقل نيست، بلكه دامان عشق است. نهال خرد بايد در كوزه عشق كاشته شود و با آب احساسات آبياري گردد.((موريس مترلينگ))

از كسي كه نمي داند كه نمي داند، دوري كن، به كسي كه نمي داند و مي داند كه نمي اند، تعليم بده، كسي را كه مي داند و نمي داند كه مي داند، روشن كن و از كسي كه مي داند و مي داند كه مي داند پيروي كن.((مثل تازي))

هرگز به كودك تان نگوييد پيشه آينده اش چه باشد. همواره به او ادب و ستايش به ديگران را آموزش دهيد، چون با داشتن اين ويژگيها هميشه او نگار مردم و شما در نيكبختي خواهيد بود و اگر اين گونه نباشد، هيچ پيشه اي نمي تواند به او و شما بزرگواري بخشد.((اُرد بزرگ))

مشکلات ما را متوقف نمي کنند، بلکه به ما آموزش مي دهند.((برايان تريسي))

آموزش احمقها به همان اندازه بي نتيجه است كه بخواهيم با صابون، ذغال را سفيد كنيم.((كيتز))

درياي بي تلاطم، هيچگاه دريانورد ورزيده تربيت نمي كند.((مثل آفريقايي))

ما چيزهايي را آموزش مي دهيم كه مي دانيم، ما مانند خودمان را بازسازي مي كنيم. گندم از گندم برويد، جو ز جو.((جان ماكسول))

معناي حيات دنيوي، بر خلاف آنچه به ما آموخته اند، در رفاه و رونق و آسايش تن نيست، در پرورش جان است.((الكساندر سولژنيستن))

رهبران حقيقي كسب و كار، جوامع حرفه اي، تعليم و تربيت و حكومت و خانه، در مقايسه با ديگر افراد جامعه برتريهايي دارند كه آنها را از ديگران متمايز مي كند. برتري آنها در ولادت استثنايي، هوشبهر بالا يا در استعداد خاص نيست. برتري آنها در ديدگاه و نگرش آنها است نه در شايستگي و استعداد آنها.((دنيس ويتلي))

وقتي خدا مي خواهد كسي را تربيت كند او را به مدرسه هاي پر زرق و برق نمي فرستد، بلكه او را در مدرسه احتياج تعليم مي دهد.((جان ماكسول))

مدتهاست به اين امر پي برده ام كه آموزش دادن يك كار خوب به بيست نفر راحت تر از اين است كه خودم يكي از آن بيست نفر باشم كه مي بايست به دستورات خودم عمل كنم.((ديل كارنگي))

هيچ وقت نبايد كسي را به دليل عملش تحقير و يا به جهت كاري كه كرده توبيخ كنيم. چون او در محيطي رشد كرده كه مقتضيات تربيتي و محيط و عادتهاي اكتسابي و ارثي خود را داشته است.((آبراهام لينكلن))

چرا از فرزنداني كه خود آنها را قدر ناشناس پرورش داده و تربيت كرده ايم، گله منديم؟((ديل كارنگي))

بهترین شیوه آموزش به کودک ، همراه شدن با او در درون داستانهای پند آموز است.((ارد بزرگ))

فرزندان ما همان گونه مي شوند كه تربيت شده اند.((ديل كارنگي))


برگرفته از :
http://bufsystem.persianblog.ir/post/207

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.